ПРЕС-РЕЛІЗ «Схід і Захід разом вирішують проблеми ОСББ»
24 вересня 2013 року за адресою м.Львів, площа Ринок, 1, каб.№ 107 об 10.30 відбулася прес-конференція щодо презентації спільного вирішення проблем у діяльності ОСББ між Західними та Східними областями.
У прес-конференції взяли участь:
- Юлія Самойлова - голова ОСББ "Альма - Центр" м.Харків
- Аліна Жесткова - управляючий ОСББ "Молодіжний 1 в" м.Луганськ
- Михайло Васюта - ГО «Ресурсний Центр для ОСББ», м.Львів
- Галина Когут – керівник відділу супроводу ОСББ ЛМР
Під час прес-конференції Васюта Михайло повідомив, що станом на сьогодні для всіх мешканців багатоквартирних будинків є актуальним питання здешевлення вартості та отримання більш якісних житлово-комунальних послуг. В Україні діє Загальнодержавна програма реформування житлово-комунальної галузі, згідно якої до 2014 року власники 70% із усіх багатоквартирних будинків повинні вибрати форму управління своїм багатоквартирним будинком або через створення ОСББ або через вибір управляючої кампанії. Однак дана програма у частині виконання створення ОСББ не виконується. Скажімо, у Львівській області на кінець 2013 рік повинно бути утворено 2556 ОСББ, однак фактично є створено 1022 об’єднання. У відсотковому вимірі це становить 1,8% або 40,0% від загального показника за всі роки. Однак незважаючи на це, Львівська область перебуває в лідерах на 3 місці серед всіх областей по кількості створених ОСББ.
Враховуючи ситуацію ГО «Ресурсний центр для ОСББ» шукає у інших регіонах України кращі практики у діяльності ОСББ, організовує обмін досвідом, запозичує кращий досвід діяльності ОСББ. В рамках даного проекту буде проведені круглі столи у м.Львові, Ужгороді, Івано-Франківську та Тернополі.
Юлія Самойлова під час прес-конференції виразила подяку організаторам і керівництву проекту за можливість спілкування з колегами із Західних регіонів. Висловила надію, що результатом зустрічей і обміну досвідом стане вирішення частини проблем з якими повсякденно зустрічаються ОСББ.
Державна ініціатива була підтримана в Харкові в 1993 році. З 1996 року в структурі Харківської міської ради працює відділ який займається питаннями ОСББ і надає допомогу при створенні та функціонуванні ОСББ. В області працюють дві громадські організації, які об’єднують більше 80% ОСББ та ЖБК. Прийнята програма підтримки ОСББ в рамках якої:
- проведення капітальних ремонтів від 50 тис.грн при створенні ОСББ;
- проведення капітальних ремонтів в діючих ОСББ при умові співфінансування 10%;
- щорічне навчання голів ОСББ, членів правління та ініціативних груп по створенню ОСББ по договорі з Харківським Національним Університетом міського господарства.
- реклама створення ОСББ в місті.
Значну частину уваги Харків приділяє документації при реєстрації ОСББ. Наявні судові рішення про ліквідацію ОСББ, пов’язані із тим, що були недотримані законодавчі вимоги – повідомлення 100% власників квартир, присутність - 50% + 1 власник квартири, прийняття рішення про створення – 2/3 від присутніх на установчих зборах ОСББ. Відділ підтримки ОСББ надає списки власників квартир у будинку із реєстру.
З 1998 року м.Харків вирішив проблему монополістів. В місті відкриті особові рахунки по бажанню для всіх жителів будинків ОСББ та ЖБК. Немає принципіальних проблем із вирішенням земельного питання для ОСББ – отримання свідоцтва на право власності на земельну ділянку.
Однак є проблема пов’язана з вимогою затвердження тарифу для отримання компенсації із бюджету по пільгам та субсидіям, а також, поки що невирішена проблема з затвердженням тарифу для ведення паспортної документації і видачі довідок у зв’язку із створенням Державної міграційної служби.
Головна проблема, котра об’єднує наші регіони – це відсутність знань у відносинах власності, своїх прав і обов’язків, а також споживацька політика населення, яку підтримує керівництво країни. Сьогодні, хороший голова ОСББ – це юридично і технічно грамотний спеціаліст. Пройшли уже ті часи, коли багатоквартирні будинки обслуговувалися на голому ентузіазмі і громадських засадах. Це не розуміють наші власники, будинки ОСББ і ЖБК будуть руйнуватися так само як і будинки, які обслуговуються комунальними підприємствами.
Як голова правління ОСББ «Альма Центр» я презентую практичний досвід і напрацювання за 15 років, які дають власникам нашого будинку і нашого ОСББ в рамках діючого законодавства успішно функціонувати, розвиватися і примножувати вартість своєї власності:
- Порядок прийняття рішення
- Порядок письмового опитування
- Процедура роботи із боржниками
- Формування фонду капітального ремонта
Аліна Жесткова під час прес-конференції повідомила, що у Луганській області місцеві ради дуже зацікавленні сьогодні у створенні та підтримці діяльності ОСББ. Станом на сьогодні є створена Обласна регіональна рада ОСББ основним завданням якої є до кінця 2014 року збільшити кількість оСББ та покращення умов їх життєдіяльності. Одним із завдань центру є демонстрація кращих практики діяльності ОСББ із інших регіонів України.
У Луганській області є проблеми як при реєстрації ОСББ, так і під час діяльності, так і під час формування договірних відносин та претензійної роботи з боржниками.
Позитивними результатами в області є покращення стану житлового фонду, покращується порядок та строк вирішення аварійних ситуацій, упорядкується цільове використання прибудинкових територій, їх благоустрій, спрямованість та ефективність використання коштів співвласників щодо утримання їх спільного майна - житлового будинку.
Також успішно формується конкурентне середовища щодо здійснення управлінської діяльності. Сьогодні голови правлінь – майбутні управителі, їх практичний досвід є підґрунтям створення приватного сектору щодо надання послуги з управління в багатоквартирному будинку, в його найефективнішому варіанті.
Довідка: проект «Обмін кращими практиками у вирішенні самих актуальних проблем у діяльності ОСББ між Заходом та Сходом України» виконує ГО «Ресурсний центр для ОСББ» за підтримки програми «Громадянське суспільство та належне врядування» МФ Відродження.
Мета програми “Громадянське суспільство та належне врядування” – сприяти участі об’єднань громадян у здійсненні моніторингу діяльності органів публічної влади, захисті й лобіюванні спільних інтересів різних соціальних груп, а також забезпечувати їх залучення до процесу вдосконалення та впровадження нормативно-правових актів на загальнодержавному й місцевому рівнях.